Blog Trendy Colors

Welkom op het blog van onze groothandel en opleidingsinstituut voor permanente make-up. Wij plaatsen hier leuke artikelen over het vak, over klanten, onze producten en nog veel meer.

Doe jij deze 5 dingen wel om klanten aan je te binden?

Doe jij deze 5 dingen wel om klanten aan je te binden?

In deze tijden draait het niet meer alleen om wat voor product of dienst je neerzet maar is hoe je deze dienst neerzet des te belangrijker geworden.

Klanten kiezen steeds vaker voor een andere dienstverlener als ze hier zich bijvoorbeeld meer thuis voelen, er een betere sfeer hangt etc. Het zijn dan ook vaak de kleine dingen die het doen.


Geef je klanten een beauty experience

Verwen je klanten door niet alleen te focussen op de behandeling maar ook op alles er om heen. Maak er een echte experience van voor de klant. Zorg ervoor dat de ruimte tip top in orde is, lekkere geuren, een rustgevend muziekje op de achtergrond en geen afleidingen voor de klant.


Maak het persoonlijk


Niet alleen is een persoonlijke benadering zeer van belang maar ook dat je de kleine dingetjes onthoud als wat voor werk iemand doet, belangrijke momenten in het leven en hoe iemand zijn/ haar koffie of thee neemt. Als je dit niet kan onthouden, gewoon opschrijven!

Beloon trouwe klanten

Trouwe klanten zijn natuurlijk een erkenning van klantenbinding. Beloon je trouwe klanten door ze bijvoorbeeld extra behandelingen aan te bieden tegen gereduceerd tarief. Ze zullen je dankbaar zijn en nog vaker terugkomen!


Toon interesse en vraag hoe het gaat

Vooral met permanente make-up is het belangrijk dat het met regelmaat wordt bijgewerkt. Dit kun je middels een email doen, maar je kunt ze ook gewoon opbellen. Je zult leuke verhalen horen of hoe het gegaan is de afgelopen jaren, welke complimenten ze gekregen hebben en natuurlijk vraag je dan of ze voor een touch up willen langskomen. Hiervoor maak je een mooi prijsje en ze komen zeker langs!

Geef je klant net dat beetje extra

Doe je best om net dat beetje extra te geven om je klant zich speciaal te laten voelen, hierbij kun je denken aan iets meegeven na de behandeling. Een mooie verpakte nabehandelingscrème bijvoorbeeld. Is de klant zenuwachtig voor de behandeling, neem dan extra de tijd om haar op haar gemak te stellen, je klant zal dit zeker waarderen!

Verdiep je in een andere techniek en laat je klanten weten dat je meegaat met de tijd en jezelf en je bedrijf blijft verbeteren!

Verslag van de Vakbeurs Uiterlijke Verzorging
Het verhaal van: Linda Hesseling